Cookies na stránkách PROFI-MEN, s.r.o., personálně poradenská a vzdělávací společnost

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

„Lidé jsou Váš největší kapitál.“ P. F. Drucker

profimen@profimen.cz, +420+420 495 512 582

Budování firemní kultury

Podnikovou - firemní kulturu reprezentují především řadoví zaměstnanci a manažeři. Jedná se o soubor norem a zvyklostí, které všichni dodržují. Opět by to měl být řízený proces, už počínaje výběrem zaměstnanců a procesem jeho adaptace ve firmě.

DEFINICE POJMU - několik definicí klasiků:

Kultura organizace neboli podniková kultura představuje soustavu hodnot, norem, přesvědčení, postojů a doměnek,
která sice asi nebyla nikde výslovně zformulována, ale formuje způsob chování a jednání lidí a způsoby vykonávání práce.

Michael Armstrong (2001)

Kultura nějaké organizace se vztahuje k jedinečné konfiguraci norem, hodnot, přesvědčení a způsobů chování, které
charakterizují styl, na němž se skupiny a jedinci shodují za účelem splnění nějakýchn úkolů.

Eldridge a Crombie (1974)

Kultura je systém neformálních pravidel, která vyjadřují, jak by se lidé po většinu času měli chovat.

Seal a Kennedy (1982)

Kultura jsou společně vyznávané přesvědčení, postoje a hodnoty, které existují v organizaci. Jednodušeji řečeno,
kultura je způsob, jakým něco děláme.

 Furnham a Gunter (1993)

Budování firemní kultury souvisí, v současné době, velmi úzce s budováním společenské prestiže práce u firmy nebo společnosti.

 Spokojenost zaměstnanců je tou nejlepší reklamou pracovního uplatnění u firmy.